Nechce vám cestovka vyplatiť peniaze za zájazd? Klientom klamú najmä o súdoch

Spotrebiteľské Centrum ešte pred účinnosťou kritizovanej novely zákona o zájazdoch odporučilo cestujúcim obrátiť sa na súd v prípade, ak im cestovná kancelária nevrátila peniaze za nerealizovaný zájazd.

redakcia 690 © Princípy copyrightu
cestovanie, mapa, pocitac, pas, cestovka
https://unsplash.com/@element5digital

Ako vyplýva z článku Denníka N, zástupca cestovnej kancelárie tvrdil svojim klientom, že súdy platobné rozkazy „stopli“. Nevydávajú ich vraj kvôli tomu, že novelou zákona o zájazdoch boli  odstúpenia od zmlúv zrušené.

Spotrebiteľské Centrum však zastupuje spotrebiteľov v sporoch s cestovnými kanceláriami a preto tvrdenie zástupcu cestovnej kancelárie považuje za zavádzajúce a klamlivé. Tiež poukazuje na konkrétny prípad.

"Dňa 15.07.2020 si spotrebiteľ, ktorému neboli vyplatené peniaze za nerealizovaný zájazd, podal prostredníctvom eSpotrebiteľa žiadosť o zastupovanie v spore s cestovnou kanceláriou. Plnomocenstvo k zastupovaniu doručil s overeným podpisom 16.07.2020 a v ten istý deň bol podaný návrh na vydanie platobného rozkazu.

O týždeň na to dňa 23.07.2020 vydal súd platobný rozkaz voči cestovnej kancelárii s povinnosťou uhradiť cenu zájazdu približne dve tisíc eur. Cestovná kancelária prevzala platobný rozkaz dňa 24.07.2020. O ďalší týždeň (05.08.2020) nám spotrebiteľ oznámil, že na svoj účet dostal od cestovnej kancelárie peniaze," hovorí Miroslav Antoňak zo Spotrebiteľského centra.

Celé súdne konanie, odo dňa podania žaloby až do vyplatenia peňazí za nerealizovaný zájazd, trvalo približne jeden mesiac. 

Máte rovnaký problém s cestovnou kanceláriou?

Poraďte sa bezplatne vrámci služby Spotre­biteľská Poradňa na webovej stránke Spotrebitelska­poradna.sk alebo zavolajte na číslo 0696850850 v p­racovné dni v čase od 10:00 do 14:00 hod.

Žiadosť o zastupovanie si môžete vypracovať on-line po registrácií na webovej stránke eSpotrebitel.sk.

Diskusia

Prihláste sa účtom eSpotrebiteľ, aby ste sa mohli zapojiť do diskusie.