Našli ste si v schránke túto „pohľadnicu“? Obráťte sa na políciu

Nebanková spoločnosť POHOTOVOSŤ prelomila pomyselné dno vymáhania pohľadávok. Spotrebiteľom posiela (doručuje) listové zásielky vo forme korešpondenčných lístkov s výzvou na spätný kontakt v údajne dôležitej veci. Zisťovali sme o akú vec sa jedná.

Korešpondečný lístok od POHOTOVOSŤ
Spotrebiteľské Centrum

Spotrebiteľ, ktorému bol tento korešpondenčný lístok od nebankového subjektu POHOTOVOSŤ doručený si v roku 2015 zobral mini úver od odnože menovanej nebankovky. Splatil istinu úveru, teda to čo si požičal vrátil v dohodnutom čase, avšak bez úrokov a poplatkov za poskytnú pôžičku, keďže pre nesplnenie podmienok ustanovených v zákone o spotrebiteľských úveroch sa zmluva považuje za bezúročnú a bez poplatkov.

Nebankovka POHOTOVOSŤ sa nedožadovala uhradenia úrokov a poplatkov prostredníctvom súdu preto sa jej nároky priebehom rokov premlčali a prípadné právo na peniaze už nie je uplatniteľné na súde.

Identických prípadov eviduje Spotrebiteľské Centrum niekoľko desiatok. Doručenie rovnakého korešpondenčného lístka však avízujú spotrebitelia naprieč celým Slovenskom, ktorí si v minulosti požičali od nebankovky POHOTOVOSŤ. Svoj príbeh nám môžete zaslať emailom na adresu kontakt (zavináč) spotrebitelske­centrum.sk.

 

Neplaťte unáhlene a poraďte sa

Po zavolaní na číslo uvedené na pohľadnici  bolo spotrebiteľovi oznámené, že má voči nebankovke POHOTOVOSŤ dlh a ten je nevyhnutné uhradiť. V opačnom prípade bude prípad postúpený exekútorovi.  Podľa názoru Spotrebiteľského Centra týmto konaním nebankovka priamo klame spotrebiteľov za účelom získania finančného prospechu. 

Okrem toho, že nebankovka neposkytuje obchodné informácie podľa požiadaviek zákona na obchodnú a reklamnú komunikáciu môže dochádzať aj k porušovaniu iných ustanovení zákonov chrániacich spotrebiteľov.

V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa sa za klamlivú taká obchodná praktika ktorá zapríčiní alebo môže zapríčiniť, že spotrebiteľ vykoná rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil. To znamená, že spotrebiteľ spätne zavolá neznámej osobe podpísanej na korešpondenčnom lístku, vypočuje si, že stále dlží nebankovke POHOTOVOSŤ a dostane informácie o tom čo mu všetko hrozí v prípade nezaplatenia. Priemerný spotrebiteľ po tomto telefonáte sa rozhodne spraviť jednu jedinú vec. Pôjde zaplatiť. Nech má pokoj.

Po doručení rovnakého korešpondenčného lístku a zavolaní na telefónne číslo odporúčame spotrebiteľom zachovať si chladnú hlavu a poradiť sa. Poradiť sa môžete bezplatne vrámci služby Spotrebiteľská Poradňaon-line na webovej stránke https://spotrebitelskaporadna.sk, telefonicky na čísle 0696 850 850 a­lebo osobne.

 

Vrátili ste to čo ste si požičali? Obráťte sa na políciu

V prípade, ak ste nebankovke POHOTOVOSŤ vrátili to čo ste si od nich požičali obráťte sa na orgány činné v trestnom konaní. Trestné oznámenie môžete podať na ktorékoľvek oddelení policajného zboru pre podozrenie zo spáchania trestného činu podvodu väčšieho rozsahu na bližšie nešpecifikovanej skupine občanov a rovnako tak pre podozrenie zo spáchania trestného činu klamania spotrebiteľa. V prípade, ak pôjdete osobne na políciu vezmite so sebou doručený korešpondenčný lístok.

 

Pokračovanie článku si môžu prečítať členovia Spotrebiteľského Klubu pretože

Žiadne papierové lietadlo sa nedá vyrobiť bez papiera

Prihlásenie účtom eSpotrebiteľ

Best value for money.
Value-based price.
Highest standard of physical properties.
Eco-friendly paper.
High durability.

Spotrebiteľské Centrum

spotrebitelskecentrum.sk

Spotrebiteľské Centrum chráni práva, háji záujmy a šetrí peniaze slovenským spotrebiteľomSpotrebiteľské Centrum chráni práva, háji záujmy a šetrí peniaze slovenským spotrebiteľomSpotrebiteľské Centrum chráni práva, háji záujmy a šetrí peniaze slovenským s

Diskusia

Prihláste sa účtom eSpotrebiteľ, aby ste sa mohli zapojiť do diskusie.