Dostali ste kuriérom poškodený balík? Pri tomto postupe neprídete o peniaze

Najväčšou chybou je prebrať od kuriéra poškodený balík . Prinášame vám presný postup, ako sa s touto situáciou vysporiadať tak, aby ste neprišli o peniaze.

redakcia 264 © Princípy copyrightu
balik, dodavka, kurier, eshop, nakup, shoping
unsplash.com/@purzlbaum

Slovensko zažíva e-shopový boom. Podľa Iness využíva internet až 76 percent populácie. Takmer tri pätiny Slovákov aktívne využívajú inter­net aj na nakupovanie. Počas pandémie tieto čísla ešte viac rástli. Spotrebitelia však namiesto výdajných miest či „zásielkovní“, uprednostnili donášku prostredníctvom kuriérov. 

Pri obrovskom množstve dodávaného tovaru tak rástol aj počet poškodených krabíc a balíkov. Mnohí klienti, aj keď vidia, že balík je poškodený, si ale zásielku preberú, čo je chyba.

Stačí podozrenie

Podľa štatistiky Slovenskej asociácie pre elektronický obchod iba malé percento balíkov sa vráti späť do skladu ako reklamovaných za poškodený obal.

„Ak spotrebiteľ zistí, či len má podozrenie, že by obal a obsah zásielky mohol byť poškodený, odporúčame zásielku neprebrať," radí riaditeľ Spotrebiteľského Centra Miroslav Antoňak. 

Samozrejme, stane sa, že zákazník si tovar potrebuje prevziať. Antoňak preto odporúča, aby poškodenie spotrebiteľ riešil priamo s vodičom prepravnej spoločnosti na mieste zápisom o škode. „Získate tak dôkaz, že ste prebrali zásielku, ktorej obal bol poškodený,“ vysvetľuje Antoňák.

Tiež upozorňuje, že výhovorky kuriéra, ako veľmi sa ponáhľa, nepočúvajte. „Kuriér vám zásielku musí dovoliť skontrolovať. A to nielen zvonku, ale aj obsah balíka. Treba si totiž uvedomiť, že podpisom prebratia zásielky klient preberá aj zodpovednosť za tovar,“ dodáva riaditeľ Spotrebiteľského Centra. 

Antoňak tiež odporúča, aby si klienti spravili z poškodeného obalu záznam. Najlepšie fotky. „Pri následnej reklamácii sa vám naozaj zídu,“ dodáva.

Ak teda ste nútený okolnosťami poškodenú zásielku prebrať, urýchlene to nahláste v obchode, v ktorom ste si tovar objednali. Je tak nutné spraviť do 24 hodín. Rovnaký postup Spotrebiteľské Centrum odporúča aj pri zásielkách, ktoré vyzerajú na prvý pohľad v poriadku, ale poškodenie sa ukázalo pri odbalení, či používaní.

Správny postup pri preberaní zásielky

1. Pri preberaní zásielky od kuriéra skontrolujte, či nieje obal zásielky poškodený. Ak nieje, zásielku prevezmite.

2. V prípade poškodeného obalu a podozrenia, že poškodený môže byť aj tovar, zásielku nepreberajte. Ak už zásielku prevziať musíte, spíšte zápis o škode priamo s vodičom prepravnej spoločnosti. Až následne zásielku prevezmite.

3. Skontrolujte obsah zásielky aj v prípade nepoškodeného obalu pri preberaní, ak je tovar poškodený, zásielku nepreberajte.

4. V každom prípade máte nárok na vizuálnu kontrolu obsahu zásielky. Ak je tovar poškodený, zásielku jednoducho neprevezmite.

5. Ak zistíte až neskôr, že objednaný tovar je poškodený (stáva sa to najmä pri elektronike), bezodkladne kontaktujte reklamačné oddelenie internetového obchodu. Spravte tak maximálne do 24 hodín.

6. Ak zásielku prevezmete a tovar nebude mechanicky poškodený, no napriek tomu sa prejaví chyba či nefunkčnosť, môžete ho reklamovať u predajcu klasickým spôsobom

Diskusia

Prihláste sa účtom eSpotrebiteľ, aby ste sa mohli zapojiť do diskusie.